GlobalizáciaMédiáSVET

Ďalší rozruch okolo Georgea Sorosa: Miliardár skupuje svetové médiá. Ovplyvňuje už 253 mediálnych skupín

Sorosov vplyv cítiť aj na Slovensku

Ilustračné foto: G. Soros. Zdroj: Moneycontrol

Kontroverzný americký miliardár George Soros, ktorého nadáciu považujú mnohé krajiny sveta ako sponzora revolúcií, stretov a nepokojov namierených proti vláde, je podozrivý z podplácania 253 médií po celom svete.

Ako uvádza Fox News prostredníctvom štúdie MRC Business, Soros pridelil v rokoch 2016-2020 vplyvným médiám posledných 131 miliónov dolárov, aby pokryli jeho aktivity určitým spôsobom, ktorý chce.

Štúdia zahŕňa také vplyvné médiá ako Washington Post, Bloomberg, CNN, NBC, CBS a NPR. Platby sa uskutočňovali prostredníctvom skupín, ktoré financoval George Soros.

Vyše 32 miliárd dolárov, ktoré ľavicovo-progresivistický miliardár George Soros nalial do svojich organizácií, aby šíril svoju radikálnu agendu „otvorenej spoločnosti“ v oblasti potratov, marxistickej ekonómie, antiamerikanizmu, defungovania polície, environmentálneho extrémizmu a LGBT fanatizmu po celom svete, sa vyplatilo

napísali to analytici MRC Business Joseph Vazquez a Daniel Schneider, informuje Fox News.

Mnohé médiá sú spojené so Sorosom prostredníctvom Výboru na ochranu novinárov (CPJ), ktorý získal 2,7 milióna dolárov od skupín podporovaných Sorosom. MRK uvádza aj príklady, ako niekoľko členov predstavenstva CPJ bránilo Sorosa.

George Soros sa spojil s najmenej 54 vplyvnými mediálnymi osobnosťami prostredníctvom skupín financovaných liberálnym miliardárom, odhalila štúdia

Liberálny miliardár George Soros je podľa novej štúdie uskutočnenej spoločnosťou MRC Business prepojený s niektorými z najvplyvnejších mediálnych osobností v Spojených štátoch a v zahraničí prostredníctvom hotovosti, ktorú poskytuje skupinám s nimi pridruženými.

V skutočnosti mu jeho financovanie pomohlo nadviazať vzťahy s niektorými z najväčších mediálnych osobností v Spojených štátoch a v zahraničí, ktoré pomáhajú každodenne indoktrinovať milióny (ľudí) jeho názormi

Prominenti na špagátiku

„MRC Business našla aspoň 54 prominentných mediálnych osobností … ktorí sú prepojení so Sorosom prostredníctvom svojich spojení s organizáciami, ktoré financuje,“ pokračovali Vazquez a Schneider.

„Patria sem osobnosti ako moderátor nočných správ NBC Lester Holt a výkonná redaktorka The Washington Post Sally Buzbee.“

MRC Business, súčasť konzervatívneho Media Research Center, zverejnila záverečnú správu trojdielneho seriálu, ktorý skúma rozsah Sorosovho vplyvu na medzinárodné médiá. Štúdia predtým odhalila, že Soros vysolil v rokoch 2016 až 2020 najmenej 131 miliónov dolárov, aby ovplyvnil 253 mediálnych skupín.

Táto sieť mediálnych väzieb umožňuje Sorosovi mať značný vplyv na príbehy, ktoré médiá pokrývajú, ako tieto príbehy pokrývajú a aké príbehy nepokrývajú

zdôraznili Vazquez a Schneider.

Štúdia zistila najmenej 54 mediálnych osobností spojených so Sorosovým vplyvom, medzi nimi aj spoluzakladateľ Bloomberg News Matthew Winkler a Christiane Amanpour zo CNN.

„Ostatní zahŕňajú reportérov, moderátorov, publicistov, redaktorov, vedúcich spravodajstva a novinárov napojených na organizácie ako ABC, CBS, NPR, Bloomberg News, Reuters, The New York Times a množstvo ďalších médií,“ uviedli ďalej autori štúdie.

Mnohé mediálne osobnosti sú prepojené so Sorosom prostredníctvom Výboru na ochranu novinárov (CPJ), ktorý dostal 2,7 milióna od skupín podporovaných Sorosom. Asi neprekvapí, že Winkler Holt, Buzbee a Amanpour sú členmi predstavenstva CPJ.

MRC vo svojom spravodajstve našla príklady niekoľkých členov predstavenstva CPJ, ktorí obhajovali Sorosa, a to tak nenápadne, ako aj agresívne.

Nie všetky mediálne ťažké váhy spojené so Sorosovou hotovosťou sú pred kamerou. Predseda NBCUniversal News Group Cesar Conde, ktorý vedie NBC News, MSNBC a CNBC, je tiež prepojený so Sorosovou hotovosťou prostredníctvom Aspen Institute, ktorý šéfovi NBC udelil štipendium Henryho Crowna. Sorosove skupiny dali Aspen Institute v rokoch 2016 až 2020 podľa štúdie viac ako 1,1 milióna dolárov.

Novinári a manažéri spravodajského priemyslu s úlohami v The Marshall Project a ProPublica sú tiež viazaní na Sorosove hlboké vrecká, pretože obe skupiny dostali od tohto krajne ľavicového miliardára v rokoch 2016 až 2020 viac ako 1,2 milióna dolárov.

Národné verejnoprávne rádio a PolitiFact sú podľa štúdie tiež aspoň čiastočne financované skupinami podporovanými Sorosom.

Sorosove chápadlá sú aj v Strednej Európe a na Slovensku

V roku 2019 český JV Sourcefabric, MDIF kúpil podiel v poľskom rádiu Eurozet, čo nahnevalo vládnu poľskú konzervatívnu stranu PiS

Holdingová spoločnosť Czech Media Invest (CMI) nečakane predala len po roku vlastnenia poľskú skupinu rozhlasových staníc Eurozet, ktorú získala v roku 2018, pražskej spoločnosti SFS Ventures a jej poľskému partnerovi Agora, čo údajne rozhnevalo poľskú vládnucu stranu Právo a spravodlivosť (PiS).

Kaczynského PiS označila predaj Eurozetu za hrozbu pre pluralitu poľských médií v súvislosti so správami, že SFS Ventures je prepojená alebo financovaná miliardárom maďarského pôvodu Georgom Sorosom, ktorý podporuje poľské opozičné médiá.

Pripomeňme, že SFS Ventures je český spoločný podnik medzi Sourcefabric, ktorý bol založený v Prahe v roku 2010 na podporu nezávislej žurnalistiky na celom svete prostredníctvom open source riešení digitálnej redakcie, a Sorosom podporovaným Media Development Investment Fund, Inc. (MDIF).  Roku 1995 ešte MDLF dostalo počiatočné peniaze práve od Open Society Institute Georgea Sorosa.

Czech made Soros

V susednej českej republike už G.Soros kontroluje vplyvné webové mediálne portály Seznam.cz, Novinky.cz a Stream.cz. Mediálny balík odkúpila americká firma Tiger Holding Four, ktorá patrí Sorosovi za 1,7 miliardy českých korún (71, 2 milióna eur).

Oficiálnymi vlastníkmi Czech Media Invest, kam patrí aj Blesk, sú dve spoločnosti. Holandská Gruenberg Investment B.V. a britská Interscope Limited, ktoré vlastní taktiež Soros.

Miliardár a globalista má dlhé pazúry a vplyv uplatňuje aj v Českej republike. Podľa poslanca SPD Radima Fialu má väzby hlavne na slniečkárske politiky a slniečkárske médiá a aktívnu činnosť tu vyvíja jeho nadácia Open Society. Väzbu je možné vystopovať podľa tohto zdroja aj na médiá miliardára Zdeňka Bakalu či u Pirátov a TOP 09.

Napríklad Daniela Drtinová z Bakalovej DVTV bola medzi rokmi 2014 až 2019 členkou správnej rady Sorosovho Open Society Fund Praha. Pripomeňme napríklad, že Nadácia Open Society Fund (OSF) udelila Novinárske ceny za rok 2018, kedy v nomináciách boli nadštandardne zastúpené aj články redakcií z vydavateľstva Economia (Bakala) a niektoré z nich si dokonca odniesli ocenenie vo svojich kategóriách. Tento progresívno-liberálny model „ruka ruku myje“ poznáme aj zo Slovenska.

Sorosov fond má podiel v Petit Press, vydavateľovi SME

V apríli 2021 finančná skupina Penta Investments predala svoj podiel 34 percent v slovenskom vydavateľstve Petit Press fondu Media Development Investment Fund New York (MDIF) spojenému s finančníkom Georgeom Sorosom.

Obr.: autor

Penta Investments predala svoj 34-percentný podiel vo vydavateľstve Petit Press, ktoré vydáva okrem iného jeden z najväčších slovenských denníkov SME. Kupujúcim bol Media Development Investment Fund (MDIF), ktorý je prostredníctvom jeho Open Society Foundations spojený so známym finančníkom Georgeom Sorosom.

Soros bol aj pri samotnom vzniku antislovensky ladeného denníka. Fond totiž už v 90. rokoch finančne podporil Petit Press, ktorému poskytol pôžičku, ktorá umožnila vydavateľstvu zriadiť prvé nezávislé tlačiarne.

Fulmek v predstavenstve MDIF sedel spolu s pravou rukou George Sorosa, Houstonom Spencerom – riaditeľom strategických operácií Open Society Foundation.

Printová verzia denníka SME je podľa prieskumu Market & Media & Lifestyle – TGI z roku 2022 tretím najčítanejším denníkom, o jedno percento za druhou Pravdou. Online web sme.sk sa zas hrdí sloganom „najčítanejšie správy na Slovensku“.

 

 

Obr.: vplyvové vlákna G.Sorosa na slovenské médiá. Zdroj: autor

„Sme v informačnom veku, ľavica na to prišla… pozreli sme sa len na Sorosa, myslím si, že za posledné tri roky podporil 253 mediálnych organizácií po celom svete,“ povedal Bozell.

Kamkoľvek sa pozriete… keď sa pozriete na Poynterov inštitút, veľký overovač faktov, financuje ho George Soros. Koľko ľudí vie, že keď idete na Google a niečo si vyhľadáte, okamžite sa vám zobrazí Wikipedia, ktorú financoval George Soros ?

Bozell verí, že Soros je „nebezpečný muž“, ale má vraj plné právo míňať svoje peniaze, ako uzná za vhodné. Nepochybne to v trhovom mechanizme platí len potiaľ, pokiaľ médiá berie spoločnosť ako biznis.

Európska únia aktívne realizuje regulačnú mediálnu politiku, ktorá je však po ruke sorošovským témam. Národné štáty však majú tiež kompetenciu prijať svoju zodpovednú mediálnu politiku tak, aby médiá boli skutočne slobodné a neboli slúžkou ideologických a geopolitických záujmov miliardárov, ktorí ich berú ako svoje hračky na ovládanie verejnej mienky a tým aj ovplyvňovanie politiky mnohých štátov.

Rafael E. Rafaj

O autorovi: Rafael Rafaj vyštudoval žurnalistiku na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Dlhé roky pôsobil ako politický hovorca, analytik, publicista a autor. Ako prvý na Slovensku analyzoval prepojenia mimovládneho sektora na zahraničie, ktorého nitky smerovali práve k G.Sorosovi a presadzovaniu jeho agendy. Ako poslanec NR SR (2006-2012) sa prioritne venoval mediálnej politike a kultúre. Pôsobil šesť rokov vo výbore pre kultúru a médiá aj ako podpredseda výboru. V roku 2015 založil pronárodne orientovaný Inštitút národnej politiky. Aktuálne sa venuje analýzam negatívneho pôsobenia tzv. nových západných ideológií – neomarxizmu, multikulturalizmu a liberalizmu.

Zroj
en.etrend.czfoxnews.comsme.sk

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back to top button